|
Pierwszy pociąg o 5:36 |
Zamknięty przejazd na trasie zmobilizował mnie do krótkiego spaceru po okolicy (byłem pasażerem), która trwała niecałe 4 minuty...
|
Na peronie 1 w Bierzwniku |
Okazało się jestem nieopodal dworca kolejowego o ciekawie brzmiącej nazwie
Bierzwnik. Chociaż cały spacer był bardzo okrojony czasowo udało się udokumentować fragment dworca i jego elementów.
|
Towarowy zatrzymuje się na stacji |
Historia stacji sięga 1847 r., jest ona położona na trasie Poznań - Szczecin, jako pierwsza stacja w województwie zachodniopomorskim (jadąc od Poznania). Podczas okupacji niemieckiej nazywała się
Marienwalde, krótko po wojnie
Marzenin Krajeński, by po 1947 r. zyskać obecną nazwę -
Bierzwnik.
|
Peron 1 |
Na stacji znajduje się nastawnia, która posiada urządzenia przekaźnikowe wraz z sygnalizacją świetlną.
Perony znajdujące się przed niezbyt dużym obiektem dworca kolejowego charakteryzują się nawierzchnią piaskową. Są podzielone przez przejazd kolejowy.
|
W poczekalni dworca w Bierzwniku |
Poczekalnia w Bierzwniku - o dziwo nawet czynna. Wygląda całkiem schludnie.W środku legendarny design starych ławek poczekalnianych.
Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo!
|
Kółko? |
Przy peronie pierwszym zlokalizowany jest ciekawy
pomnik PKP nawiązujący poniekąd do długiej historii tej linii kolejowej (jedna ze najstarszych w Polsce). Ów element przedstawia
koło ze skrzydłem oraz fragmentem szyny - symbolizując jakoby świetność transportu kolejowego oraz jego dystynkcję ... Już po jego stanie widać, że ma spore wartości historyczne:)
No i proszę - 4 minuty, a ile informacji i wrażeń:)
OdpowiedzUsuńSwoja droga, ciekawe, skąd i dlaczego ta nazwa, nic nie znalazłes na temat?
Nazwa ciekawa, ale niestety nic nie natrafiłem.
OdpowiedzUsuń