|
Złotoryja - sceneria zimowa |
Złotoryja jest miastem powiatowym
liczącym niespełna 16 tys mieszkańców. Jeszcze niedawno stacja
węzłowa, dzisiaj opuszczona okolica nieopodal centrum miasta.
Budynek
dworca kolejowegow Złotoryi pomimo dość słabego stanu jest w większości
zamieszkany.
|
Terminal PKP Złotoryja -widok na peron |
Komunikacja pasażerska była tutaj
zamykana etapami podobnymi do reszty kraju – pierwszy nastąpił w
1991 r. po transformacji ustrojowej. Zlikwidowano pociągi w kierunku
Chojnowa oraz odcinek Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śl. W połowie
lat 90 wycofano z rozkładu pociągi z Jerzmanowic do Legnicy, które
poruszały się po szlaku zelektryfikowanym.
|
Przyjęcie i wydanie przesyłek... |
|
Hol główny dworca |
Przy budynku
dworca kolejowego widać
pozostałości po peronach. Zarośnięte przez coraz większej ilości
krzaki i drzewka. W oczy rzuca się również zdemontowany od kilku
lat tor 1 i rozrzucone przy peronie 1 szyny.
|
Zelektryfikowany tor przy peronie 2 |
Obecnie trakcja elektryczna istnieje
tylko nad jednym torem, który prowadzi do większej bocznicy w
Jerzmanicy Zdroju, skąd rozchodzą się tory (już bez trakcji) do
pobliskich kamieniołomów m. in. PGP Bazalt w Wilkowie. Na dalszej
części linii w kierunku Świerzawy rosną sporej wielkości drzewa.
|
BACZNOŚĆ! |
Na peronach w liczbie kilku sztuk
atakują nas
tablice ostrzegające przed niebezpieczeństwem
dotknięcia trakcji elektrycznej. Została ona zamontowana na linii
Legnica – Złotoryja – Jerzmanice w 1988 r.
|
Gmach dworca |
Pociągi przywrócono w 2008 r. na
jeden rok. Kursowały tutaj zespoły trakcyjne EN57, które wskutek
braku potoku pasażerów zostały wycofane. Jedną z przyczyn był
mało konkurencyjny czas
|
Pijemy za lepszy czas... dla kolei. |
jaki pokonywał
pociąg ze Złotoryi do
Legnicy oraz dość uboga oferta rozkładowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz